Door de gesprekken die ik heb met onderneemsters komen regelmatig dezelfde onderwerpen voorbij. Zo kreeg ik vragen over o.a. uitbreiding met personeel of samenwerking met andere ondernemers en hoe hiermee om te gaan.
Een ander veel voorkomende vraag is over hoe meer klanten te vinden en te binden. Wat kan anders gedaan worden om dit te realiseren. Vaak met de opmerking “Ik heb alles al geprobeerd”.
Reden genoeg om voor dit najaar twee interessante workshops voor te bereiden. Lees hieronder wat in de planning staat. Natuurlijk mag je nu ook al aangeven hiervoor interesse te hebben! Ik hou je dan extra op de hoogte.
7 september: Van ondernemer zonder personeel naar ondernemer met personeel
Anniek Risseeuw van LifeAct ( https://www.lifeact.nl )
en
Cherique Hilgers van Rechtsetters Advocatuur & Mediation
( https://www.rechtsetters.nl )
nemen je mee in je persoonlijke ontwikkelingsdoelen en de zakelijke aspecten bij het aannemen van personeel of bij samenwerkingsvormen.
Interesse?: stuur een mailtje naar info@zigzagfonds.nl
Branding: jezelf en je bedrijf positioneren als merk
Samen met een aantal bureaus ben ik bezig een workshop op te zetten over branding, merkpositionering, identiteit en imago. Allemaal belangrijke aspecten om te zorgen dat jij en je bedrijf de juiste uitstraling heeft en het juiste verhaal vertelt om de gewenste klanten te vinden en aan je te binden. Soms is het goed om weer eens terug te gaan naar de vragen “Waarom” en de “Hoe” om vervolgens helder te krijgen welke waarden belangrijk zijn om uit te dragen. En minstens zo belangrijk: wat beloof je jouw klant. Pas als dit allemaal is vastgesteld, dan kun je met de juiste communicatiemix aan middelen weer verder aan de slag. Er is bijvoorbeeld een overzicht van 115 communicatiemiddelen. Dus de vraag is wat zet je wanneer en waarom in. We starten de workshop eerst met een klein groepje van maximaal 8 personen, als pilot.
Heb je interesse mee te doen met deze pilot, stuur dan een mailtje aan info@zigzagfonds.nl Na de pilot willen we de workshop in het najaar organiseren voor circa 50-75 deelnemers.